Kiderült, miért szeretnek annyira grillezni az erősebb nem tagjai.
A grillezés általában a férfiak dolga. A HáziPatika.com által idézett Die Welt cikke szerint a grillezések kétharmadánál csak és kizárólag a férfi áll a sütőrács mellett – legalábbis Németországban. Kiderült, ott a válaszadók 92 százalék szeret grillezni. Ebből következően nem meglepő, hogy a németek csak grillfelszerelésre 1,1 milliárd eurót költöttek 2014-ben.
A témáról, azaz a férfiak grillezés iránti elhivatottságáról a Die Welt egy szociológust is megkérdezett. Arra voltak kíváncsiak, miért fordulnak meg a szerepek a kerti sütögetéskor a konyhához képest. Sacha Szabo szerint: “A grillezés egy szerepjáték”. Ilyenkor kicsit menekülünk a hétköznapok elől, így feledjük el a mindennapi problémákat. Ezért cserélődnek meg a szerepek.
A szociológus szerint a grillezés nemcsak egy “kulináris regresszió” (visszaesés) a civilizáció előtti korokba, hanem a nemek szociológiája szempontjából is visszalépés, méghozzá szándékos. Ellentétben a valóságos életével, a férfi szerepe ilyenkor nem másoktól függ. Aki a tűznél áll, az osztja el az ételt. Aki az ételt osztja, az “hordja a nadrágot” – ez teszi a grillezést ennyire vonzóvá.
Ti is így látjátok?