8 tipp, hogy gyermeked egészségesebben étkezzen az iskolában is

Nem könnyű visszarázódni a szeptemberi iskolakezdéshez, főleg most, hogy majdnem fél éve otthonról tanulnak a gyerekek. Sokaknak teljesen megváltozott a hétköznapi életvitele és ezalatt a hosszú idő alatt bizony nagyon sokan hozzászoktak ehhez. Azért, hogy a gyermeked könnyebben vissza tudjon szokni az iskolai környezethez, fontos, hogy odafigyelj az egészséges táplálkozására, hiszen a közérzetére és a teljesítőképességére is hatással van az étkezése.

Egészséges étkezés az iskolában

Az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás gyerekkorban különösen fontos szerepet tölt be. Az egészséges fejlődéshez és növekedéshez elengedhetetlenek a megfelelő tápanyagok. Ezt a gyerekek olykor még nem tudják, így fontos, hogy odafigyeljünk erre és elmagyarázzuk nekik is. Bár otthon oda tudunk figyelni a táplálkozásukra, ezt az iskolában nehezebben tudjuk követni. Ezért is fontos, hogy megértessük velük ennek fontosságát.

Legyen nála mindig folyadék
Ügyelj arra, hogy ez a folyadék ne szénsavas ital legyen. A legjobb választás a víz, vagy a tea. A gyümölcslevekkel óvatosan, hiszen az iskolában nem biztos, hogy hűtőben tudja tárolni az italát.

Reggelizzetek otthon.
Fontos, hogy a reggeli semmiképpen se maradjon ki, hiszen hatással lehet a koncentrációra is ennek hiánya. Válasszatok rostban gazdag ételeket, lehetőleg gyümölccsel, vagy zöldséggel.

Csomagolj változatosan
Nagyon nehéz megtalálni, hogy mi az amit éppen megeszik gyermekünk, így ezért is érdemes változatosan csomagolni.
A tízórai csomagoláshoz további tippet ebben a cikkünkben találsz

Több kisebb adag
A változatosság mellett ügyelj arra is, hogy nem biztos, hogy mindig van ideje megenni egy nagyobb szendvicset, így érdemes kisebb porciókat csomagolni. Zöldségkockák, szendvics katonák, magvak, rágcsák. Ezekkel biztosan nem tudsz mellélőni.

Tájékozódj az ebédről
Ha gyermeked az iskolában étkezik, érdemes előre megnézni a menüt, hiszen elképzelhető, hogy egy-egy napon olyan fogás lesz, amit gyermeked nem eszik meg. Ilyenkor érdemes otthonról többet csomagolni. Ha van lehetőségetek, erre a napra mondjátok le az ebédet és inkább rendeljetek valahonnan egy menüt, amit biztosan elfogyaszt.

Okosan a büfépénzzel
Ha komolyan szeretnétek venni az egészséges étkezést, mindenképpen tisztázzátok le, hogy a büfére szánt pénzt mire költheti el gyermeked. Természetesen belefér egyszer-egyszer a nassolnivaló, de semmiképpen ne váljon ez mindennapossá.

Jutalmazd
Alakítsatok ki közösen egy olyan jutalmazásos rendszert, amiben a napi/heti megfelelő étkezését jutalmazod, kisebb ajándékokkal.

Csomagolj a barátoknak is
Egyszer-egyszer érdemes bevállalni és akár több süteményt, nassolnivalót vagy egyéb finomságot készíteni, hogy gyermeked az ételét barátaival is meg tudja osztani. A közös étkezéssel a gyerekek is közelebb kerülnek egymáshoz, hiszen közösségépítő hatása van ennek a tevékenységnek.

 

Bisztrónkban és húsboltunkban rengeteg alapanyagot találsz a finom ételek elkészítéséhez, vagy akár készen is vehetsz reggeliket, tízóraikat.

 

Szólj hozzá

You must be logged in to post a comment.