Kávézós típus vagy? Nézd meg, naponta legfeljebb hány “feketét” ajánlott fogyasztani!

Sokaknak nem indulhat a reggel kávé nélkül, ahogy az ebéd utáni “fekete” sem maradhat ki a délutánból. De a nap végéhez is sokan egy eszpresszóval nyernek energiát – négy és öt óra környékén is többen isznak kávét. És olykor az is előfordul, hogy egy-egy találkozókor vagy egy nehezebb napon még pluszban is fogyasztunk. Szóval nem ritka, hogy egyesek napi négy kávét is isznak. De vajon ez egészséges-e?

Éppen hogy. Vagyis nem ártalmas. A Nemzetközi Élettudományi Intézet (ILSI) kutatói szerint legalábbis napi 400 milligramm koffein, vagyis nagyjából négy csésze kávé elfogyasztása nem jelent egészségügyi kockázatot az egészséges felnőttekre nézve.

Minderről a Házipatika.com számolt be a medicaldaily.com nyomán. De azt is közölték, hogy ha napi négy csészénél több kávét fogyasztunk, előfordulhat, hogy kellemetlen tüneteket érzékelünk. Ilyen lehet a migrénes fejfájás, a hasi problémák, a szapora szívverés és az álmatlanság is.

Egy jó kávét az Omlettben?

Ugyanakkor az is igaz, hogy mindenki másként reagál a koffeinre. Így az arra érzékenyeknél előfordulhat, hogy kevesebb kávé is panaszt okoz.

Publikációban írják például, hogy a várandós nőknek 300 milligrammnál nem ajánlott több koffeint fogyasztani naponta.

Mindenesetre általánosságban megállapítható, hogy 400 milligramm még nem jelent kockázatot egy egészséges felnőttnél. Az ILSI és a Mayo Clinic korábbi megállapítása szerint legalábbis.

Te mennyire vagy kávés típus?

Ha innál egy jó feketét egy jó éttermi reggeli, ebéd vagy vacsora után, nálunk, az Omlettben megteheted. De természetesen “csak úgy”, bármikor betérhetsz hozzánk kávézni is. Az itallapunkat itt találod.

Szólj hozzá

You must be logged in to post a comment.